thumbnail image

Sportman

  • Domov
  • Naša aktivita
  • Novinky
  • Náš tím
  • …  
    • Domov
    • Naša aktivita
    • Novinky
    • Náš tím

Sportman

  • Domov
  • Naša aktivita
  • Novinky
  • Náš tím
  • …  
    • Domov
    • Naša aktivita
    • Novinky
    • Náš tím
  • Knižné publikácie

    Section image

    Manažment športových organizácií 2: Strategické riadenie (2023)

    Pre efektívne strategické riadenie športových organizácií je kľúčové definovanie cieľov a spôsobov ich dosiahnutia. Pôvodné ciele, ktoré boli zamerané viac na súťaženie a prínosy pre komunitu, boli postupne doplnené o generovanie zisku. Kľúčovú úlohu v celom procese zohrávajú skúsení manažéri, ktorí už nestoja na čele organizácií v pozícii dobrovoľníkov, ale ako profesionáli vedúci množstvo ďalších odborníkov. Najdôležitejšou esenciou ich povolania je znalosť prostredia a špecifík športu. Len tieto vedomosti môžu v kombinácii s teóriou a praxou v oblasti klasického manažmentu zabezpečiť udržateľné fungovanie športových organizácií.

    Section image

    Strategic Sport Management: Sustainability of Sports Clubs (2021)

    Sport, and in particular the sporting environment, has undergone significant changes in recent decades. The social significance and commercialization of sport; the use of new technologies and organizational structures; and the involvement of various stakeholders matter more today than ever before. This book addresses the key influence of stakeholders in particular on the activities of sports organizations, taking into account certain territorial differences around the world, but also within Europe. The authors explain the key characteristics of the management of sports organizations as opposed to other organizations. These include the strategic management and setting of long-term goals such as sporting success, sustainable funding, youth training, and community building. The authors present a strategic model for these goals and stakeholders in the context of sport, together with research-based case studies in which the critical factors in the strategic management of successfuland unsuccessful sports organizations are identified.

    Section image

    Manažment športových organizácií: Významné zainteresované strany (2019)

    Šport a najmä športové prostredie prešlo v posledných desaťročiach významnými zmenami. Nejde len o vnímanie samotného športu, jeho spoločenský význam, komercializáciu a využívanie nových technológií, ale aj o jeho organizáciu, či vstup rôznych zainteresovaných strán. Práve zainteresované strany majú kľúčový vplyv na činnosť športových organizácií, pričom existujú isté teritoriálne rozdiely v rámci sveta, ale aj Európy. Tu sa naskytuje aj odpoveď, prečo je potrebné chápať vymedzenie manažmentu športových organizácií oproti manažmentu organizácií pôsobiacich v podnikateľskom prostredí za zásadné, aj keď často dochádza k stretu týchto dvoch svetov.

Section image

O projekte

Prepojenie športu a manažmentu cez výskum, prax a vzdelávanie

Kontakt

Katedra manažérskych teórií

Fakulta riadenia a informatiky

Žilinská univerzita v Žiline

Univerzitná 8215/1

010 26 Žilina

Táto stránka je výstupom projektu KEGA: 052ŽU-4/2025 Tvorba multimediálneho obsahu pre online duálne vzdelávanie športovcov v manažmente a marketingu v športe – kariéra po kariére.

Cookie Use
We use cookies to ensure a smooth browsing experience. By continuing we assume you accept the use of cookies.
Learn More