

Učebné texty
Športový manažment
- Šport a jeho postavenie v spoločnosti
- Potrebuje šport manažérov
- História a špecifiká športového manažmentu
- Budovanie kmeňa
- Financovanie športu
- Financovanie športu 2
- Marketing ako nástroj strategického riadenia v športe
- Úvod do marketingovej komunikácie
- IT v športe
- Základné finančné a účtvovné pojmy a operácie
- Úvod do športovej legislatívy
Učebnice
Digitálny marketing
Vzhľadom k rýchlemu rozvoju informatizácie podnikov a celej spoločnosti, sa digitálny marketing stáva neodmysliteľnou súčasťou podnikovej propagácie a komunikácie. V dnešnej digitálnej dobe prináša dobre realizovaný marketing alebo marketingová kampaň, realizovaná v online priestore, podnikom čoraz väčší úžitok ako kedykoľvek predtým. Zákazníci, ako aj potencionálny zákazníci podnikov čoraz radšej vyhľadávajú produkty či služby v online priestore, nakupujú online, komunikujú online, sledujú, komentujú produkty a služby online, atď. Podniky, ktoré nie sú online a nepracujú s online priestorom sa pripravujú o množstvo súčasných ale najmä budúcich klientov, ako aj možný zisk z nich. Práve z toho dôvodu vznikli nové technológie, nástroje a postupy, ktoré podnikom umožňujú efektívne realizovať v online priestore marketingové aktivity. Tieto dôvody, spolu s nezastaviteľným rozvojom v oblasti informačných a komunikačných technológií a snaha získať nové a prehĺbiť si súčasné poznatky, nás viedli k tvorbe tejto publikácie, ktorá by mala napomôcť študentom, podnikom, ale aj širokej verejnosti pochopiť význam digitálneho marketingu.
Inovačný manažment
Inovácie boli súčasťou civilizácie od jej prvopočiatku, aj keď pojem „inovácia“ bol definovaný až v dvadsiatom storočí. Je v tom istá symbolika, pretože v posledných desaťročiach, a najmä rokoch, sme svedkami obrovskej dynamizácie vývoja nových produktov a procesov. Inovácie sa postupne z náhodných stávajú riadenými a sme svedkami toho, že sa nás to dotýka vo všetkých oblastiach nášho života. Či už je to v oblasti informatizácie, produkcie, zdravotníctva, športu atď. Učebnica je určená všetkým tým, ktorí sa zaoberajú problematikou inovácií a inovačným manažmentom, predovšetkým našim študentom na Fakulte riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline. Presah potreby poznatkov z inovačného manažmentu je zrejmý pre viaceré oblasti (podnikateľský, neziskový, športový sektor), ktoré rozvíjame aj v iných predmetoch.
Manažment ľudských zdrojov
Moderný svet práce je rôznorodý a dynamický. Rýchlejšie ho zasahujú nové globálne trendy a jeho dnes už neoddeliteľnou súčasťou je potreba kontinuálneho vzdelávania sa. Súčasní zamestnanci organizácií sú náročnejší, viac si uvedomujú svoju hodnotu a často sa nebránia zmene zamestnania kvôli získaniu lepších podmienok. Záleží im na tom, aby si v organizácii, ktorú si vyberú, mohli napĺňaťsvoje pracovné a osobné potreby. Tie dnes ďaleko presahujú základné zabezpečenie pravidelného príjmu. Ľudia od svojej práce očakávajú vnútorné uspokojenie, sebarealizáciu, pocit zmysluplnosti vykonávaných činností či profesionálny a osobnostný rozvoj. Všetky tieto faktory vytvárajú významný tlak na dnešný manažment ľudských zdrojov.
Marketing
Učebnica Marketing vybrané kapitoly je určená predovšetkým pre študentov Fakulty riadenia a informatiky Žilinskej univerzity v Žiline. Zaoberá sa hlavnými časťami marketingu, ktorým je potrebné rozumieť vzhľadom na komplexné pochopenie témy, ktorým je potrebné rozumieť vzhľadom na komplexné pochopenie témy. Učebnica je základnou podporou pre predmety marketing a marketingová komunikácia, ako aj pre ostatné predmety z oblasti marketingu na fakulte. Nosné obsahové témy tvoria prvky marketingového mixu: produkt, cena, distribúcia a marketingová komunikácia. Ďalej sú to marketingové prostredie, výber cieľových trhov, nákupné správanie, marketingový výskum, marketingová stratégia a marketingový plán.
Skriptá
Skriptá k predmetu Marketingová komunikácia
Marketingová komunikácia môže byť v širšom ponímaní chápaná ako kombinácia prvkov používaných marketérmi na komunikáciu s cieľovými zákazníkmi. Využívanie správnych prístupov v konkrétnych situáciách môže mať zásadný dopad na prežitie produktu, služby alebo značky ako takej.
Skriptá vznikli s hlavným zámerom poskytnúť teoretický základ pre študentov predmetu Marketingová komunikácia. Obsahujú kľúčové definície a postupy pri tvorbe integrovanej komunikačnej kampane so silným dôrazom na vymenovanie a priblíženie čo najväčšieho počtu rôznych komunikačných kanálov a nástrojov, ktoré sú využívané v súčasnom marketingu.
Skriptá k predmetu podnikové informačné systémy
Podnikové informačné systémy patria medzi významné nástroje moderného manažmentu podniku a majú zásadný vplyv na jeho úspech a efektívnosť. Poskytujú manažérom prístup k aktuálnym a spoľahlivým informáciám o rôznych aspektoch podnikania, čo umožňuje zlepšiť rozhodovací proces na rôznych úrovniach riadenia podniku, t. j. od stratégie až po operácie. Tieto informácie umožňujú manažérom získavať lepšie porozumenie aktuálnej situácie a rýchlejšie reagovať na zmeny v okolí. Okrem toho dokážu podnikové informačné systémy zabezpečiť automatizáciu podnikových procesov, čím zvyšujú efektívnosť využívania zdrojov a znižujú náklady.

O projekte
Prepojenie športu a manažmentu cez výskum, prax a vzdelávanie
Kontakt
Katedra manažérskych teórií
Fakulta riadenia a informatiky
Žilinská univerzita v Žiline
Univerzitná 8215/1
010 26 Žilina
Táto stránka je výstupom projektu KEGA: 052ŽU-4/2025 Tvorba multimediálneho obsahu pre online duálne vzdelávanie športovcov v manažmente a marketingu v športe – kariéra po kariére.










