OMiLAB design thinking workshop II. – nastavenie procesu vzdelávania športovcov pre ich lepšie uplatnenie sa na trhu práce
OMiLAB design thinking workshop II. – nastavenie procesu vzdelávania športovcov pre ich lepšie uplatnenie sa na trhu práce
Kolegovia z Katedry manažérskych teórií Fakulty riadenia a informatiky Žilinskej univerzity, Dominika Toman a Martin Mičiak, svoje zapojenie do komunity otvoreného modelovania OMiLAB využili aj workshopom zameraným na nastavenie vzdelávania aktívnych športovcov.

Ide o tému, ktorej sa kontinuálne venujú vo svojom výskume a aj v nimi vedenej projektovej výučbe. V rámci tretieho semestra takto zameranej výučby už so študentmi nadviazali na identifikované potrebné zručnosti, ktoré by si mali aktívni športovci osvojiť pre lepšie uplatnenie na trhu práce. Takisto nadviazali na identifikované preferované vzdelávacie formy danej cieľovej skupiny, medzi ktoré patrí napríklad video obsah.

Tento raz so zapojením študentov aj kolegu z katedry, Romana Adámika, vytvorili priamo v laboratóriu OMiLAB konkrétne scény zachytávajúce optimálne nastavenie vzdelávania športovcov. Výstupy sú prepojené s témou riešeného projektu DIGISPORT (Financované EÚ NextGenerationEU prostredníctvom Plánu obnovy a odolnosti SR v rámci projektu č. 09I05-03-V02-00011), pretože športové organizácie a aj samosprávy a regióny by mali svojou časťou prispieť k tomu, aby športovci po ukončení svojej aktívnej športovej kariéry nekončili automaticky v radoch nezamestnaných.

Navrhnutý proces vzdelávania aktívnych športovcov rieši napríklad otázky ideálnej formy a usporiadania vzdelávacích aktivít tak, aby bolo možné prepojiť vzdelávanie s tréningovým režimom samotných športovcov aj s ostatnými povinnosťami zapojených lektorov. Výsledky sú súčasťou pripravovaného článku, ktorý bude zaslaný do renomovaného zahraničného časopisu.








